-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17022 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيا مسلمان مي تواند به دين مسيحيت بگرود
- تمام اديان و پيامبران كه از طرف خداوند براي هدايت و دستگيري مردم در طول تاريخ آمده اند و داستان آنان و نام تعدادي از آنها در قرآن آمده (مثل آدم، نوح، موسي و...) است، و ما همه را بايد به عنوان پيامبر تاييد كنيم و از آنان با احترام ياد كنيم. البته اين نكته را بايد در نظر داشت كه آخرين و كاملترين دين، دين اسلام و تنها كتاب آسماني كه بدون تحريف باقي مانده،
قرآن است. تمام كتابهاي آسماني از جمله (تورات و انجيل) تحريف شده و آنچه الان در دست است در اكثر موارد خلاف آن متون اوليه است. و آنچه در عمل از يهوديان يا مسيحيان ديده ميشود، خلاف دين خدا است. هيچ پيامبري شرابخواري را تجويز نكرده و هيچ رسولي برهنگي زنان و بي بند و باري و ارتباط واختلاط زن و مرد را اجازه نداده است. حتي عبادات و احكامي كه در اديان قبل از اسلام بوده بسيار سختتر از عبادات وتكاليفي است كه در اسلام وجود دارد. اسلام نسبت به اديان ديگر، دين سهل و آساني است. با توجه به اين مقدمه كوتاه، يك فرد مسلمان ميتواند و بايد حضرت مسيح را دوست داشته باشد. اما رفتن به كليسا و دوست شدن با مسيحيان، به جز به دام افتادن و انحراف نتيجهاي ديگر ندارد. اما صرف بازديد از كليسا يا دوست بودن دختري با دختر مسيحي يا پسري با پسر مسيحي يا ارتباط خانوادهها با هم اشكالي ندارد؛ به شرطي كه تاثير منفي نداشته باشد و باعث سست شدن اعتقادات ديني انسان نشود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.